Dieselelektrische Hopper
Shipyard | Eastern Shipbuilding Group |
Customer | Royal IHC |
Sinds de oprichting 100 jaar geleden richt Royal Van der Leun zich op innovatie in de maritieme sector. Onze klanten werken aan de meest uitdagende projecten waarbij alles draait om efficiëntie en innovatie. Wij hebben de kennis om systemen schoner en duurzamer te maken.
Als allround systeem integrator is Royal Van der Leun gespecialiseerd in het ontwikkelen en integreren van hybride oplossingen om schepen slimmer en schoner te laten varen. Hieronder zetten we onze hybride oplossingen uiteen. Heb je liever een overzichtelijke document? Klik dan op de download knop voor de Hybrid Solutions brochure.
De hybride modus is de effectieve inzet van conventionele stroombronnen zoals, generatoren met batterijsystemen en een elektrische voortstuwing. Het gebruik van een elektrische aandrijflijn zorgt voor een duurzamer brandstofverbruik van de generatoren. Deze optimalisatie van het verbruik wordt bereikt doordat de generatoren in een constant toerental kunnen blijven draaien.
Er zijn verschillende oplossingen mogelijk die in combinatie het Energie Management Systeem van Royal Van der Leun voor een optimaal en duurzaam verbruik van brandstof kunnen worden ingezet. En ook belangrijk; deze toepassing is geschikt voor elk type vaartuig.
In deze modus wordt er gebruik gemaakt van emissie loze energiebronnen zoals batterijen en brandstofcellen. Er is vaak maar een kleine conventionele energiebron aanwezig die kan worden ingeschakeld bij noodsituaties. Ook bij hybride vaartuigen kunnen we een volledige elektrische modus installeren. In dit geval verminderen we de emissies door het voorkomen van stationaire toerentallen van de conventionele stroombronnen en door deze voortijdig uit te schakelen en volledig over te schakelen op batterijen.
Met deze setup kunnen zelfs de meest conventionele schepen hybride maken en zorgen voor een lage emissie. Door het vervangen van de energieopwekkers aan boord kunnen deze zowel als generator of als motor worden ingezet. Met behulp van een geavanceerde ‘drive systeem’ en de toepassing van emissie loze energiebronnen halen wij, in combinatie met EMS, het maximale uit uw systeem.
De peak shaving modus is de toepassing om de vermogensschommelingen op het elektrische net te stabiliseren door de belasting aan te passen of beter te regelen. Het Energie Management Systeem beheert het energieverbruik uit brandstofcellen, batterijen of supercondensatoren.
Het EMS maakt het mogelijk om de vraag naar vermogen tijdens piekgebruik te verminderen (peak shaving) door eerder opgeslagen energie te gebruiken. Het grote voordeel is dat hierdoor het brandstofverbruik afneemt en de kosten voor extra maatregelen om een piekbelasting te voorkomen niet nodig zijn.
Moderne (hybride) schepen maken efficiënt gebruik van geoptimaliseerde technieken zoals regeneratieve energie. Hierbij wordt kinetische energie omgezet in elektrische energie, die vervolgens weer wordt opgeslagen in een batterij of supercondensator om later weer te kunnen worden gebruikt. Op deze manier gaat er geen energie verloren en wordt er optimaal gebruik gemaakt van de opgewekte energie.
Deze toepassing van het Energie Management Systeem is een combinatie van diversen modi en wordt specifiek gebruikt wanneer het vaartuig is aangesloten op een walstroomaansluiting. Door het gebruik van een accu in combinatie met het EMS kunnen er toch grotere vermogensvragen opgevangen worden met een relatieve kleine walstroomaansluiting. Ook kan het vaartuig met een relatief kleine ‘hotelbelasting’ in de haven volledig emissieloos langs de wal liggen. Het is zelfs mogelijk om een eventueel overschot aan energie (terug) te leveren aan het hoofdnet op het land.
Shipyard | Eastern Shipbuilding Group |
Customer | Royal IHC |
Royal Van der Leun welcomes you in Amsterdam to show you our latest electrical marine systems and all its possibilities.
We kijken er onwijs naar uit om in Fuzhou onderdeel te zijn van de...